Co je Scaled Agile

Agilní metodiky řízení projektů fungují výborně, pokud řídíte jeden nebo dva týmy. V takovém případě doporučení daná agilní metodikou do sebe skvěle zapadá. Posuňme se na vyšší úroveň. Představte si realizaci projektu, na kterém pracuje 5 agilních týmů. Nebo 10, 15 nebo 30. Několik stovek lidí. Jak takovou masu uřídit, aby všichni věděli co mají dělat a vy, jako projekťák nebo business owner aktivity neztratil přehled o stavu projektu? Od toho je tu tzv. Scaled Agile – procesní frameworky postavené na agilních principech, které nabízí prostředky jak velké projekty řídit.

Pro koho je školení vhodné

  • pro transformační leadery,
  • pro vyšší management, který chce do firmy přinést výhody plynoucí z agilního přístupu,
  • pro program manažery, kteří chtějí znát odpovědi na výzvy, které sebou nese agilní přístup ve větších firmách,
  • pro členy agilních týmů ve větších organizacích, kteří chtějí dobře porozumět své roli.

Co díky školení získáte

  • přehled co je Scaled Agile – jakým výzvám fimy a jejich zaměstnanci čelí ve chvíli, kdy chtějí aplikovat agilní metodiky na více týmů
  • představení dnes používaných frameworků pro agilní řízení více agilních týmů
    • Scrum of Scrums
    • Scaled Agile Framework
    • LeSS
    • Nexus

Co získáte jako bonus

  • přehled o všech aktuálních frameworcích, které se používají pro škálování agilu ve velkých firmách,
  • poznáte rozdíly mezi jednotlivými frameworky, doporučení v jaké situaci je který vhodný,
  • online přístup k materiálům ze školení,
  • 8 hodin dodatečné online konzultace se mnou,
  • plné bříško díky dobrému obědu,
  • kávu, vodu, džus a koláčky kdykoliv během školení,
  • nebrandovaný bloček a kvalitní propisku 🙂

Certifikát: každý účastník obdržení certifikát o úspěšném absolvování školení v tištěné a ověřené elektronické verzi (pro umístění v online CV, LinkedIn apod.)

Informace o školení

Termíny školení: na žádost
Místo konání: Praha, přesné místo bude upřesněno
Délka školení: 1 den (9:00 – 17:00)
Maximální počet účastníků: 6
Cena: 12 000 Kč vč. DPH (9917 Kč bez DPH)

Informace o lektorovi: Honza Kuneš

Product Owner a vyznavač agilního přístupu k řízení online projektů

V online byznysu jsem se začal pohybovat někdy kolem roku 2000. Na jednu stranu si tak mohu kvůli tomu připadám jako starý kmet, který nemá dnešní mladé, progresivní generaci co říci, na druhou stranu si připadám, že právě díky tomu a množství získaných zkušeností mám co říct prakticky komukoliv.

První praxe s rozvojem online služeb

Svoji profesní dráhu jsem začal v nakladatelství Computer Press, kde jsem se 4 roky věnoval řízení největšího českého online IT magazínu Živě.cz z pozice šéfredaktora. Byla to výborná škola pro získání všeobecného přehledu v IT a o online projektech. Kromě samotného psaní a řízení dalších redaktorů jsem se věnoval i funkčnímu rozvoji našeho magazínu. Psal požadavky na nové funkce, komunikoval s grafiky a vývojáři.

V roce 2006 přichází Atlas.cz. Z pozice produktového manažera jsem byl nejprve zodpovědný za upgrade služby emailu. Provedli jsme vizuální a funkční upgrade a také upgrade backendů. Pro mě to byla skvělá škola ohledně prioritizace požadavků. Vymyslet se toho dá tolik a zvládnout tak málo. Pro co se objektivně rozhodnout? Nebo se řídit srdcem?

Následoval přechod na pozici produktového ředitele, kde jsem měl zodpovědnost za přípravu celkové strategie produktového portfolia. Nicméně, Atlas byl před prodejem, takže to byla jen krátká zastávka následovaná přechodem k telekomunikačnímu operátorovi Vodafone.

Agilní vývoj v korporaci

Ve Vodafonu jsem měl od začátku na starost vznik komunitního portálu Vodafone Park. S nápadem jsme přišli v době, kdy Facebook byl v plenkách a v Čechách ho prakticky nikdo neznal. Nechtěli jsme být druhým Facebookem, ale některé funkce, které Facebook v té době nabízel a byly pro něj typické, se nám tehdy hodně líbili a chtěli jsme se vydat tím směrem.

Vodafone Park dnes již neexistuje, ale Vodafone pro mě byl obrovskou zkušeností – velké korporace měly a často stále mají problém úspěšně realizovat online projekty – ať už se jedná o specifický portál nebo obyčejný redakční systém. Zpravidla je každá taková aktivita těžkopádná a pokud se hraje o čas, tak mnohdy i odsouzena k neúspěchu. My jsme v korporátním prostředí vytvořili organizaci, která byla na tamní poměry extrémně flexibilní a efektivní. Nicméně ani to nestačilo na úspěch celého projektu, ale to je jiné, neagilní vyprávění.

Ve Vodafone následovalo produktové vlastnictví dalších aplikací a služeb. Jestli mě něco charakterizovalo, tak to byla schopnost definovat produkt a připravit ho na další rozvoj – dokázal jsem si představit, jak by daná služba měla vypadat, kam ji dále rozvíjet a dokázal jsem o tom přesvědčit své okolí. Pak následovala zpravidla úspěšná exekuce.

Rok jsem získával zkušenosti s online marketingem v Kanadě. Od mého návratu v roce 2014 pracuji jako konzultant pro produktové řízení a agilní vývoj.